Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Interbuild Africa 2016 w Johannesburgu

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marlena Wysocka | 2016-08-25 08:50:44
budownictwo, architektura, infrastruktura, wyposażenie, oświetlenie, drzwi, okna, hydraulika, farby i lakiery, wyroby z drewna,

Interbuild Africa 2016 w Johannesburgu

W dniach 17-20 sierpnia 2016 r. odbyły się w Expo Center Nasrec w Johannesburgu targi sektora budowlanego Interbuild Africa 2016. Targi odbywają się co dwa lata (od 48 lat) przyciągając wiodących producentów maszyn i materiałów budowlanych, wyposażenia, oświetlenia i instalacji elektrycznych, urządzeń i instalacji wodno-kanalizacyjnych, szkła, okien i drzwi oraz inżynierów, architektów i projektantów (350 wystawców z 13 krajów, ok 10000 odwiedzających). Udział w targach stwarza okazję do rozmów z potencjalnym kontrahentami, promowania swego produktu, ale także daje sposobność rozpoznania możliwości miejscowego rynku. W targach uczestniczyła firma STEGU AFRICA (www.steguafrica.com), która rozpoczęła swoją dzialalność w RPA na poczatku 2016 roku i reprezentuje na rynku południowoafrykańskim dwie linie biznesowe: URZĘDOWSKI- producenta okien i drzwi drewnianych oraz STEGU- producenta płytek dekoracyjnych, elewacyjnych i okładzin ściennych, łącznie z panelami drewnianymi oraz eksluzywną linią produktów o nazwie „Charakter”. Firma działa na terenie RPA, Botswany i Namibii. Salon wystawienniczy Stegu Africa znajduje się w Johannesburgu. Podczas targów Interbuild firma Stegu/ Urzędowski skorzystała ze stoiska WPHI, a jej produkty: okna drewniane, drzwi, płytki dekoracyjne, cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Możliwość porozmawiania z przedstawicielem firmy, prezentowane próbki okien, płytek, a także informacja o południowoafrykańskim adresie firmy zwiększała zainteresowanie.

Na stoisku WPHI promowano także liczne polskie firmy, które planują rozeznanie rynku Afryki Południowej i wcześniej przesłały swoje materiały reklamowe: TIOMAN, ZETKAMA, InvesDoor, Nowy Styl Group, BRW Sp.z oo, Gras, Unicell Poland, NIWA, Marmarin, Nowodworski Lighting, Selena, UNIBEP, Odlewnia Ferrum Wodecki, Bejot Sp. z oo, Bertrand Windows & Doors, IZODOM 2000 Polska.

Aktualną sytuację na rynku budowlanym RPA można określić jako relatywnie ograniczony wzrost. Wskaźniki makroekonomiczne z ostatnich trzech kwartałów nie wpływają pozytywnie na poziom zaufania biznesu i spowalniają produktywność tego sektora. Oczekuje się poprawy tego stanu rzeczy w wyniku trwającej rozbudowy sieci kolejowej i energetycznej. Dużym wsparciem dla sektora budowlanego jest implementacja rządowego programu tanich mieszkań. Mimo wyzwań z jakimi zmagają się lokalne firmy budowlane, przewidywany jest wzrost wartości nominalnej przemysłu budowlanego z szacowanych 11,2 bn USD w roku 2015 do 15,5 bn USD w roku 2025, co czyni rynek budowlany RPA jednym z największych w Afryce Subsaharyjskiej. (BMI Industry View- South Africa Q3 2016)

WPHI wziął udział w jednym z istotniejszych wydarzeń sektora budowlanego Afryki Subsaharyjskiej, mając na celu promowanie i wspieranie polskich firm w podejmowanych przez nie wysiłkach. WPHI rekomenduje firmom podejmowanie prób zwiększenia obecności w Afryce Subsaharyjskiej powiązane z decyzjami o udziale w targach i misjach. Przed każdymi targami WPHI rozsyła setki e-maili do firm z informacją o planowanym przedsięwzięciu zachęcając firmy do skorzystania nieodpłatnie ze stoiska WPHI. Informacje o targach i misjach są również zamieszczane na Portalu Promocji Eksportu, profilu FB i Twiter. Katalogi oraz inne materiały promocyjne przyciągają uwagę, ale bezpośredni kontakt z przedstawicielem firmy, podjęcie rozmów, a nawet początkowych negocjacji jest dla tutejszych potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych niezwykle ważne.